Sv: Kan ting bli veldig feil ?
Opprinnelig lagt inn av Furine, her.
........................
Eit sunt kosthald baserer seg generelt på eit balansert kosthald, også innanfor lavkarbo. Berre kjøt og protein og lavkarbobrød høyrest ikkje så veldig balansert ut, må eg seie... Det er jo ikkje noko hokuspokus å leve lavkarbo, ein MÅ ikkje bade i feitt, det er ikkje det som er poenget. Men ein skal ikkje ha feittangst heller! Balanse, som sagt. ......
Okay. Da må dette jeg driver med revurderes. Hva er enklest for meg da uten å måtte endre på for mye ?
Frokost:
Trøtt, hastig om morgenen. Må få glefset i meg noe mat, og så er det bare og kjøre til kontoret. Hva eter jeg da ?......er lavkarbobrøet ok ?
Lunch:
Jobben har kantine. Enkelt og bare gå der og fylle på med energi. Hva gjør jeg da. Skal jeg ha med lavkarbo brød som niste, eller hva skal jeg spise i den kantina. Dem serverer stort sett alt som kan vere usunt etter dagens kantine standard. Hva gjør jeg med lunchen ?
Middag:
Etter lange bilkøer så skriker det i magen og man må ha mat. Dette er da normalt siste måltid. Etter måltidet så er det tv og stort sett ingenting annet en pusling rundt i kåken. Skal jeg fortsette med koteletten, eller skal jeg finne på noe annet (den smaker godt enda) ?
Hoteller:
Reiser endel i jobben og bor mye på hotell. Luncher som spises i forskjellige kantiner, eller serveres på nærmeste restaurang. Ikke har man lavkarbobrød eller noe annet. Man eter det man får og som er tilgjengeligt både på hoteller og restauranger. Mat må man jo ha. Hva gjør jeg da ?
Alle råd må ta utgangspunkt i så lite endringer som muligt, og man kan heller kalle det justeringer. Jeg ønsker bare og spise meg ned 10-15 kilo og ha det likevel veldigt bra. Om det tar 1 eller 2 år spiller ingen rolle, bare det går riktig vei og at det har positiv effekt på blodtrykk og blodsukker.
Tror ikke livsmønsteret er så ulikt med mange andre, og det og få et kosthold til å passe inn med livstilen er ikke så lett.
Hva nye ting kjøper jeg i matbutikken i dag ?
|