Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-11, 20:55   #24
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Valnøtter ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel 4:1 er da faktisk ikke så ille det da og regnes vel faktisk som innenfor anbefalt område. Uansett er ikke nøtter noe man bør la være hoveddelen av kostholdet, men det skjer vel bare om man "lever på" nøttemel, eller er vegetarisk lavkarber...
Valnøtter vil uansett antakelig være bedre "knask" enn "alt" knask man får kjøpt ferdig (som vanligvis inneholder vegetabilsk olje av ukjent opphav).

Og for å sette det i perspektiv så har ikke engang gressforet storfe bedre ratio enn 4:1 etter det jeg kan finne.

Men - med valnøtter som så mye annet så er det hva det er du forsaker når du velger valnøttene som avgjør om det er sunt - for deg.

Jeg har sjekket tabellene herfra:
http://paleozonenutrition.wordpress....-get-it-right/

Skal det ikke være 1:2 mellom omega 3 og omega 6? I såfall er jo 4:1 veldig dårlig da... eller har jeg misforstått?