Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-11, 01:07   #27
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Valnøtter ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er uenighet om hvor akkurat idealområdet er. Uansett så er ikke 1:4 (snur tallet samme vei, jeg) så veldig dårlig. Spiser man den laksen samme dag så jevner det seg ut.
Om du bare skal spise mat som har idealfordeling i seg selv så blir det lite å spise. Man må se på fordelingen gjennom en dag, en uke... eller noe sånt.

Nå er jeg litt forvirret... mente du ikke 4 deler omega 6 og 1 del omega 3?
Jeg mente 2 deler omega 3 og 1 del omega 6... (Jeg skrev kanskje feil...) Og nå snur du på tallene til 1:4. Som i en del omega 3 og 4 deler omega 6?

hehe, nå går det helt i surr. Så spørsmålet er:
Hvor mange deler omega 3 er det i valnøtter i forhold til omega 6?
Hva er anbefalt?
Dersom valnøtter har myyye mer omega 6 enn omega 3, så er det vel like greit å ikke spise de eller? For er det ikke slik at omega 6 sletter ut de omega 3 man får i seg?

Er det ikke sånn at omega 3 er bra og omega 6 ikke er bra for kroppen?
Bør man ikke da kutte ut alt med omega 6 og kun spise rene omega 3 kilder? (om det fins noen... )