Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-11, 16:19   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dette med å skjeie ut uten at man kan velge det bort...

Først. så trist med aborten!

Jeg ble akutt innlagt på sykehus og fikk all den lavkarbomaten jeg ville ha!
Sykepleieren var så grei og løp rundt for å finne mer pålegg til meg. Desserten min tok han selv mot at han fant tre ekstra skåler med salat til middagen osv.

Det er litt rart dette med hva man kan/vet/har lært osv som sykepleier. Jeg vet nok bedre enn mange mekanismen bak cøliaki feks, men mange av fellene man kan gå i ang gluten er det stort sett bare de som lever med det/jobber med det/er spesielt interesset som kan.
Visste du at det kan være gluten i iskrem, kanskje??? Trodde ikke det, nei!

Jeg var i narkose for en uke siden og selvom jeg har diabetes2 ga de meg ikke glukose iv selv om de gjerne ville siden jeg hadde fastet såpass lenge. Hadde jeg fått føling på bordet hadde de seff hengt den opp, men siden jeg sa jeg ville ha noe annet, fikk jeg det!

Dersom du mener du har cøliaki, får du be fastlegen ta en blodprøve i første omgang. Neste skritt er gastroskopi. Det kan gjøres i narkose om du som meg får panikkanfall bare ved tanken på noe annet enn en tannbørse bakerst i munnen!

Så joda, du kan fint be om og spise lavkarbo på et norskt sykehus! Bare du forklarer deg ordentlig og ikke bløffer på deg en diagnose du ikke har! De har alle papirene dine, vet du!