Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-11, 16:48   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dette med å skjeie ut uten at man kan velge det bort...

Det kan være gluten i iskrem, ja, og i mange andre ting man ikke tenker på, ost, yoghurt, kakao, sukkertøy........

Var til utredning forrige fredag, jeg, og det var gastroskopi, ja, i narkose! Hadde aldri fått det til uten!

En cøliaki- utredning starter uansett med blodprøver og evnt avføringsprøve hos fastlegen. En blodprøve sier en del uansett kosthold, en avføringsprøve kan avsløre et spesielt protein i tarmen, men den endelig diagnosen fårman ikke uten gastroskopi og da bør man ha spist gluten i forkant, faktisk helst så lenge som 3 måneder!
Dersom man alt lever glutenfritt vil de jo ikke se disse typiske avflatede tarmtottene som er så karakteristiske ved cøliaki!

Jeg må, nesten desverre, finne andre grunner for min svært plagsomme diare! Ingen ting galt ble funnet!