Sv: Ønsker meg selv velkommen
Opprinnelig lagt inn av Jannamor, her.
men ang mine 50 kh om dagen da. Da har jeg gått ned ca 20kh om dagen. for å kunne øke litt på fettet med samtidig gå ned i vekt. Er dette da lite gunstig i forhold til amming?
Tror egentlig ikke at noen vet om det er gunstig eller ugunstig. Derfor anbefalingene om å ligge høyere - for da kan ingen "ta" de på noe. Tanken er at det er bedre å være forsiktig i en slik situasjon. Personlig ville jeg være mye mer redd for å få i meg for lite fett - siden kroppen klarer å produsere kaboinnholdet som skal til i melka. (og det som hjernen trenger).
Hopper litt - Lutz hadde lang erfaring med mange pasientgrupper. Hans konkulusjon var at du ikke trenger å tenke på fettreduksjon/fettmengde så lenge du holder deg under 12 brødenheter - dvs ca 72g karbohydrater - om dagen. Altså skulle det ikke være nødvendig å gå ned i karbohydratinntaket pga fettmengden, mere for å teste ut hvor du og din kropp trives.
Erfaringene her inne er også veldig forskjellige i forhold til hvor mange karbohydrater som kroppen trives med, og samtidig slipper overflødig vekt.
Så jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar lykke til med det du velger. Og det går an å endre ting underveis om det ikke føles bra 
|