Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-11, 16:46   #4
Irith
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Montreal, Canada
Irith er på en erverdig vei

Sv: Spise nok karbohydrater?

Tusen takk for svar!

Middagsoppskriftene til Lindberg gir ikke nok karber til at jeg kommer meg opp på normalt nivå så lenge jeg ikke spiser ris, poteter og pasta. Jeg har bevisst kuttet de fordi om jeg kan ta litt, så blir det lett til "litt til".. Like greit å unngå faenskapen da, hehe...

Men de dagene jeg ser at jeg kan komme til å få i meg for lite karber, kan jeg da f.eks bruke fløte i omeletten om morgenen, evnt litt ost? For å få litt mer fett innabords også?

Linser til middag hver dag blir litt kjedelig i lengden, så jeg prøver å variere. Men ja, da kan jeg jo bruke kidney beans i salat/gryte av ett eller annet slag i stedet Jeg har enda ikke turt å prøve meg på kikerter, men vanlige erter tåler magen ikke. Dessverre.

Nøtter hadde jeg glemt! Mye man kan ha nøtter i!

Fetaost putter jeg i salater så ofte som mulig! Nam!

Frukt hadde jeg ikke tenkt på.. Tror jeg har lest på så mange forskjellige retninger at jeg har mistet oversikten litt. Men er det noe bra med det fruktsukkeret da? Tror meg må lese meg opp på hvilke frukter som har minst fruktsukker igjen... mener å huske at cantaloupemelom f.eks er greit, men vannmelon er fysj.
Kanskje jeg kan putte på litt frukt til mellommål mellom lunch og middag. Så slipper jeg å være skrubbsulten til middag. Det var en god ide! Tusen takk!

Det fine er at jeg blir fort mett om dagen, og jeg ser at vekta går sakte nedover. Og når jeg bare får bevegd meg mer, så håper jeg at kroppen svir av enda mer av dette fettet!

Irith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat