Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-11, 11:09   #1
sonjaera
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 51
sonjaera er på en erverdig vei

Trenger at noen oppklarer litt for meg

Jeg har lest og lest, både Atkins-boka og her. Har blitt litt klokere, men også litt forvirret. Trenger det tydeligvis inn med teksjeer her

Trenger at noen oppklarer noen ting for meg J

Jeg har nå vært i ketose i en mnd. Vektnedgangen går veldig treigt, har gått ned rundt 2 kilo.
Har vært i ketose hele tiden uten avbrudd. Trener nesten hver dag.
Jeg drikker masse vann, minst to liter. Veldig lite kaffe og mye grønn te. Drikker ikke noe annet. Spiser heller ikke sukkerfritt som drops og tyggegummi.
Justerte opp fettmengden for et par uker siden (etter jeg leste det i nybegynnertråden), men er ikke sikker på om det hjalp stort. Skal ned fra 74 til 60 kg.

1: Jeg leste et sted av formen kan være litt dårlig i begynnelsen av ketose, men på meg er det omvendt. De første par ukene var formen heller ganske bra. Treningen gikk greit, men nå er den helt elendig! Føler meg svak og klarer ikke det jeg klarte for et par uker siden. Spiser omtrent det samme, bare mer fett. Hva er grunnen til dette? Burde jeg øke inntaket av karber? Trodde formen heller skulle bli bedre. Er det noe jeg kan gjøre for å ikke føle meg så slapp? Hvorfor tror dere den dårlige formen kommer nå og ikke i begynnelsen?

2: Jeg trodde man ikke burde være i ketose mer enn to uker, men leser stadig her at mange er i ketose lenge. Jeg holder altså på med Atkins og burde vel snart over i vedvarende vekttap-fasen? Dvs jeg skal snart ut av ketose ved å øke på med karber? Samtidig leser jeg at man kanskje må være i ketose lenger hvis man ikke går ned i vekt. Er litt forvirret her….. Jeg syns vedvarende-fasen virker litt komplisert. At man må veie maten. Det gjør jeg ikke nå. Passer bare på at jeg ikke spiser for mye karber og holder meg i ketose.

3: Dette med utskeielser. Til jul har jeg holdt på med Atkins i et par-tre mnd. Da er det jo mulig det blir en sjokolade eller to. Hvordan skal jeg takle dette når jeg egentlig har kommet så langt? Burde jeg snart ut av ketose? Hvis jeg blir i ketose, hvor mye kan det ødelegge for meg hvis jeg faller ut av ketose i julen? Hvis man faller ut av ketose, må man da begynne på nytt og ta hele induksjonen på om igjen?

4: Jeg er veldig usikker på om jeg skal begynne å spise mer karber og ut av ketose siden vektnedgangen går så treigt. Hvordan burde jeg tenke fremover? Jeg har jo tross alt vært i ketose i en mnd og burde vel snart spise mer karber selv om jeg ikke går ned?

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat