Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-11, 13:19   #8
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er det bra med mye fløte?

Det som er minuset med fløte er jo at det fort blir mange karber fra melk og ikke grønnsaker, om man teller karbene og spiser mindre grønnsaker..

Og mange kan ikek bruke så mye fløte før vekta stopper.

For min del pælmer jeg ikke inn på fløte, mitt fett kommer fra smør, kokosmelk( den fete varianten, heller av vannet), kokosolje, kalpresset rapsolje( i feks hjemmelaget majones) nøtter og frø.

Jeg får likevel i meg 80% fett i energiprosent fordi jeg spiser naturlig fet mat, og det holder. For mye fett er jo heller ikke noe poeng, for kroppen tar det fettet som er lettest tilgjengelig, og spiser man masse fett, så bruker kroppen av det før det tar av kroppsfettet. Poenget med fet mat er jo at når man tar bort energien fra brødet, pastaen osv, så ender man på lavkalor og må ha mere energi, så da blir fettet energikilden.

Hvorfor hovedinnlegger spiser mager frokost når h*n ikke er sulten skjønner jeg ikke. Hvorfor spise når man ikke er sulten? Jeg spiser sjelden frokosot før jeg har vært oppe en 2-3 timer. Jeg spiser kveldsmat sent da, så jeg er jo ikke sulten 12 timer senere.. Så lenge man ikke skikkelig sulter kroppen, så er jo regelen at man skal spise når man er sulten og spise til man er behagelig mett på lavkarbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat