Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-05, 22:46   #151
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hmm jeg er så "blond" på dette med utregning, kunne du regnet for meg også?

Trenger du målvekt og høyde bare? Min målvekt er på 70 kg vil jeg tro. Jeg er 174 høy.

"Idealvekt" 174 - 100 = 74 + 10%, dvs mellom 66,6 kilo og 81,4 kilo

For deg med en fordeling på 1,0 : 2,0 : 0,5 vil være som følgende pr dag;

Proteiner: 74 gram
Fett: 148 gram
Karbo: 37 gram

Dette tilsvarer omtrent

Protein: 296 Kcal
Fett: 1332 Kcal
Karbo: 148 Kcal
Totalt: 1776 kcal

Dette er beregninger for stabiliseringsperiode. Disse verdiene vil senere bli endret til et forhold tilsvarende 1,0 : 2,5-3,5 : 0,5-0,8, som gir et vesentlig høyere energiinntak.

Ser vi dine anbefalinger opp mot matvarer, så tilsvarer det sånn ca;

370 gram kjøtt/fisk
148 gram fett/olje (noe mere om du bruker smør, rømme o.l.)
37 gram karbo (her tror jeg du er godt kjent vedr. fordelingen...)

Sånn...verre er det ikke, nå er det bare å finne frem næringstabellen, blokk, blyant og kalkis og prøve seg frem...

Som sagt, det tar litt tid å omkode vanene vedr. mengder med de forskjellige næringsmidlene, men om litt, ja så sitter det i fingrene...

Tror faktisk du ikke vil ha noe problem med å beregne måltidene dine i det heletatt jeg, ut fra det jeg har sett du har bidratt med i forumet her...

Er det noe mere, er det bare å si ifra...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat