Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-11, 12:20   #23
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Harsk fiskeolje i omega-3 kapsler i Norge?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nei, udo's er ikke en fullgod erstatning for fiskolje. Man spiser fiskolje i hovedsak for omega3-fettsyrene EPA og DHA. Kun en liten prosent (5-15) av omega3-fettsyren ALA (som finnes i linfrøolje) omdannes til EPA og DHA i kroppen. Dermed må man drikke bøttevis av udo's for å få samme effekt.

Kan jeg spørre hva som er så fantastisk med denne Udo´s-en... Hører den blir nevnt i ny og ne her på forumet...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg er forøvrig ikke enig i at man skal disse oppdrettsfisken som kilde til omega3. med et forhold 2:1 av omega 3 til omega 6 så er den fremdeles en god kilde til omega 3, selv om den nok ubetinget er dårligere sammenliknet med villfisk.

Føler at første setn her er mot oppdrettsfisk, og den andre setn er for det likevel pga at den er fremdeles en god kilde til omega 3... Blir litt usikker på hva du mener...