Sv: Karen B's New York Cheesecake
Opprinnelig lagt inn av shailene, her.
Ser ut som dette kan være kaka jeg har leita etter! Tror du det går bra å halvere oppskrifta? Er ikke så flink til å bake kaker, og det blir jo litt å punge ut i kremost hvis det går galt.. Får neppe spist den opp før den blir dårlig uansett (rettelse: BURDE ikke spise en hel kake alene, for at det er "for synd å måtte kaste den" ).
Hvordan blir det med steketida da, tror du? Hvis jeg bruker en bitteliten form, eller lager en lavere kake.. Usikker på hvor små former jeg har.. 
Halv oppskrift er ikke noe problem Hvis du bruker stor form som gir lavere kake må du absolutt ned på steketiden. Hvis du har en liten rund form, så kan det være at du trenger den samme steketiden. Det er vanskelig å gi svar når vi ikke vet størrelsen på formen du skal bruke. Men - halv oppskrift i stor form gir i hvert fall kortere steketid.
Oppskriften sier form på 20-22 cm. Det er jo en liten form i utgangspunktet, og med så mye ost regner jeg med at den vil bli ganske høy. Tror kankje jeg vill kuttet ned fra 1,5 t til 1 t
(Ikke skyld på meg hvis det går dritt )
Lykke til