Sv: Hjelp?
Opprinnelig lagt inn av Christina90, her.
Har lest en del på dette tidligere. Har vel egentlig funnet ut av at jeg har nødt til å gjøre dette litt på min måte. Er mange forskjellige retninger innen lavkarbo, og syns dette er litt forvirrende. Har i utgangspunktet tenkt å slutte helt med ris, pasta, brød, poteter osv. Også grønnsaker som gulrøtter og andre ting som vokser under jorda. Har forstått at yoghurt er nei mat? Er veldig glad i yoghurt, og tror den kunne hjulpe meg litt med søtbehover,så det er vel ikke krise om jeg spiser litt av og til?
Hei og velkommen inn!
Selv om du synes det er mye å lese på, prøv å orienter deg rundt i de ulike retningene, og finn en du bestemmer deg for å følge. Da blir det også mye lettere for oss å gi deg tips og råd. Lavkarbo er jo som du sikkert har fått med deg, alt mellom 0 og 150 gr. karbohydrater hver dag, så spennvidden er veldig stor. Ikke er yoghurt bare yoghurt heller, det finnes naturell, gresk, tyrkisk, sukkerfri, sukkerbomber (også kalt barneyoghurter...) osv.
Lykke til med lesing, du har fått en god link allerede! Spør gjerne om det er noe mer, men husk at jo mer spesifikk du er om retning (bl.a. om omtrentlig karbohydratinntak pr. dag), dess lettere er det for å oss å gi deg et ordentlig svar!
|