Tråd: Hjelp?
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-11, 00:27   #8
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp?

Heihei Kjenner meg absolutt igjen. Gikk fort opp i vekt etter jeg fikk kjæreste! Jeg prøvde å trene, spise sunnere o.l, men det hjalp ikke. Jeg har alltid vært glad i søtsaker, så tipper det var der problemet lå Kjæresten min kunne komme hjem med sjokolade til meg fordi jeg hadde vært flink å lese til eksamen eller hadde jobbet hardt .

Det var helt tifeldig at jeg startet med lavkarbo. Jeg var hjemme hos foreldrene mine i sommer og spiste samme mat som dem. Det tok noen dager før jeg spurte hvor potetene var og hvorfor vi ikke spiste brød Jeg var veldig i mot at min søster på 16 skulle spise denne "usunne" maten, og begynte å lese meg opp for å ha noen gode argumenter. Det var da jeg fant ut at denne maten var det beste man kunne spise- for både barn og voksne. Jeg valgte å fortsette å spise lavkarbo også etter at jeg kom hjem. Bestilte noen bøker, fant dette forumet... I dag har jeg tatt av 9,7 kg, føler meg friskere, har mindre problemer med hodepine, sluttet med allergimedisiner mm. Absolutt å anbefale!

Det viktigste i starten er å skaffe seg informasjon! Det har iallefall hjulpet meg veldig! Jeg bestemte meg fort for at "tillate" matvarer var på 5kh pr 100 gr (eller mindre). Da er det lett å handle (bare å lese innholdet). Jeg installerte en app på telefonen (gratis) som hadde næringsinnhold på mange varer. Da var det lett å sjekke bær og frukt o.l som ikke er merket.

Er litt usikker på hva du vil ha hjelp til nå i starten, men det er bare å spørre

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat