Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-11, 10:39   #1
LaLa77
Medlem

LaLa77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 48
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Usikker på målsetning

Nå er jeg litt forvirret her, og er egentlig litt nysgjerrig på om det er kun meg som har det sånn.
Jeg er rett og slett litt usikker / forvirret i forhold til når jeg skal si at nok er nok, og at nå har jeg riktig vekt. Og dette er jo nesten et luksusproblem
Jeg startet med lavkarbo, og tenkte at ok, målet er å gå ned 40 kg. Jeg er 180 høy, veide ca 120 kg, og tenkte at 80 er fint, for da har jeg ca normal BMI. Ja, jeg vet at BMI ikke er fasiten, men det gir alikevel en pekepinn.

Etter 5 mnd har jeg gått ned ca 20 kg (jippi ), og har fremdeles en BMI som sier fedme. Samtidig så har jeg en fettprosent på 29, som fremdeles ikke er helt bra, men ikke tilsvarer fedme. Jeg bruker nå str. 42-44 i klær, noe som heller ikke er så ekstremt med tanke på høyde.

Så jeg sitter her å er forvirret over hvor jeg skal. Skal jeg revurdere målet, og si at 90 kg er passe? Skal jeg droppe å ha et mål og se hvor det ender opp? Jobbe mot 20kg til og endelig bli "normalvektig"????

Som sagt, et luksusproblem, men jeg funker best når jeg har et konkret mål å jobbe mot

Er det bare meg som grubler alt for mye på disse tingene, eller er det noen andre her som bruker alt for mye tid å tenke på dette? Og hva har eventuelt dere gjort?

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat