Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-11, 15:59   #4
Simba1
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Simba1 er ny på veien

Sv: Kan noen forklare meg dette?

Det kan nok bli for mye fett også, når man skal ned i vekt. Tror at mangen går litt i "fettfellen" og med den konsekvensen at vekten står stille. Men det er jo ikke så rart når man alltid hører at man skal spise fett,fett og atter fett. Tror det er viktig og nyasere dette litt. Noen har rett og slett problemer med å spise fett, og trenger tips om hvordan de kan øke mengden. Andre har slett ikke problemer med det (som undertegnede) og må kanskje erstatte en del av de fettrike produktene (fløte,rømme bacon, majones, oster....osv ) med proteinkilder som kjøtt og fisk, og godt med grønnsaker. Spise seg mett på fett kan fort bli en kaloribonanza! Og selv om man egentlig skal kunne slippe å telle kalorier, så forutsetter det at apetitten regulers automatisk. Men det er ikke tilfellet med alle. Spiser man egg, fet fisk, velger entrecot og nakkekoteletter forran indrefilet, steker/baker med litt smør/olje så er man langt på vei (tror jeg....men jeg har ikke alltid rett). Så kan man la kaloribonanzaene med masse rømme og fløte og div være forbeholdt kos, ikke leve slik hver dag.
Jeg sier ikke at man ikke kan spise LITT,jeg bare tror at det fort kan bli for mye.

Dette er iallefall MIN erfaring, men jeg eier ikke sanheten

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat