Sv: Hjelp?
Jeg tenker at det er fint at du får kommet i gang - slik at du ikke ender opp som meg, med adskillig større overvekt.
Tips 1: finn ut hva som er dine største laster. Når spiser du mest - og hvorfor spiser du?
Tips 2: kutt ut all mat som du er "hekta på" - dersom du er hekta på yogurt - slutt med det.
Tips 3: slutt med brød først og alt hvetemel.
Tips 4: slutt med pasta.
Tips 5: slutt med ris
Tips 6: slutt med potet
Tips 7: kutt ut litt etterhvert.
Tips 8: dersom du skal lykkes med lavkarbo kan du ikke skeie ut "litt" - da funker det ikke som det skal.
Tips 9: finn deg noe som du liker ekstra godt - som passer inn.
Tips 10: begynn først med å lese, lese, lese - alt du kommer over. Samtidig som du blir kjent med deg selv -hva gjør du når fristelsene kommer - og når de kommer, er du forberedt med mat du kan spise.
Tips 11: hvis du må spise noe - finn noe du kan spise - og stapp det i deg. Du blir mindre fysen etterhvert dersom du greier å holde deg unna stivelse og sukker! Jeg lover.
Så: det er ræva til å begynne med - men når du har tatt av 10 kilo, vil du oppleve at dette går fint.
Jeg har slanket meg 100 ganger, første gang da jeg var 14... - så ga jeg opp... Nå er jeg 44 og har begynt å tro at det faktisk er mulig å gå ned i vekt. -20 kilo Det har gått over en så lang periode at det ikke oppleves som en slankekur.
Sorry at det ble litt mye - jeg følte bare at jeg måtte svare deg. Ønsker deg masse, masse lykke til. 
|