Lavkarbokake
Jeg spiser lavkarbo. Siden jeg ikke liker smaken av kunstig søtstoff (og jeg har prøvd dem alle), spiser jeg ikke lavkarbokaker, for jeg har enda ikke funnet en jeg synes smaker godt! Jeg er nok temmelig kresen, både når det gjelder kaker generelt og når det gjelder kaker med kunstig søtstoff spesielt.
Men jeg savner det lille ekstra en gang imellom. Jeg savner spesielt vafler og lapper og slikt.
Her inne anbefales kaker og vafler i hytt og pine, synes jeg, og det står at de smaker akkurat som vanlig og så videre, men da vil jeg påstå at dere har glemt hva det smaker av vanlige kaker!! For de oppskriftene jeg har latt meg lure til å prøve har ikke smakt noe som vanlige kaker!
Kanskje mange tenker sånn at kaken er god med tanke på at det er lavkarbo, selv om det egentlig er en kake som ville falt igjennom i alle andre sammenhenger? Men om det er sånn, så vil jeg heller klare meg uten kake.
Den eneste desserten jeg har funnet akseptabel av de jeg har prøvd, er trollkrem (krem med bringerbær, sukret med sukrin).
Jeg kan slutte å prøve å lage en skikkelig god lavkarbokake - ikke sant? For jeg har begynt å miste troen på at det går an.
|