Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-11, 15:15   #7
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Prosent eller gram?

Jeg har som deg 8 kg igjen og lever stort sett på 20-35g Kh. Vektnedgangen går IKKE fort, men det kan man visst ikke forvente når man har så lite igjen til idealvekt. Det er imidlertid et kosthold jeg trives på og som gir meg passe frihet. At helsa er mye bedre er kanskje den største grunnen til at jeg ligger så lavt som jeg gjør. For meg tror jeg ikke KH er bremsen. Derimot litt utskeielser i helgene med mørk/sukkerfri sjokolade, litt mye nøtter og for mye light brus igjennom uka... Ja, og kanskje litt mye melkeprodukter som trekker opp både kh og calorier. Så her prøver JEG å legge fokuset, men alt er individuelt og jeg vil bare anbefale deg å forsøke å lytte til egen kropp. Gi det tid, ikke stress og glem å nå målet til jul. Du kan likevel oppleve at bunaden passer, da kroppsformen endrer seg fortere enn vekta (ofte). Husk også at hvis du har høyere inntak av KH, så kan jo prosentfordelingen 75/20/5 gi for høyt energiinntak. Jeg har vel ofte KH på ca 7-8% og fett tilsvarende lavere.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat