Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido
Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe
Hvor mye koster maten til katten, i måneden?
En katt skal vel ha vaksiner, div. piller? Hvor mye utgjør dette i året?
Så tørrfôr er det beste uansett?
Du må regne med et par hundre kroner pr mnd. i for. Hos oss går det en 2 kilos pose med for pr mnd ca. Den koser 169 kr. Men så regner jeg med at "Morris the Cat" jakter og spiser en del når han er ute også.... Innekatter spiser kanskje mer....
Ja, de fleste mener at tørrfor er det beste. Ikke kasterte katter kan få nyrestein hvis de ikke drikker nok når de får bare tørrfor. Det er virkig å alltid ha full vannskål ved siden av. Vi har maten stående fremme hele tiden, og han spiser når han vil/gidder. Bortskjemte lille f***. Som jeg skrev tidligere så bruker vi "Hills Science Plan - Natures Best". De har kattungefor, voksen katt for, gammelkatt for og spesialfor for det ene og det andre. Det inneholder akkurat passe av alle næringsstoffer katta trenger. Men Royal Canin er sikkert like bra. Det viktigste er å ikke kjøpe bilig for på supern. I tillegg liker katten veldig godt vår mat, så han får av og til et bit laks, torsk elle reker (rått) når jeg lager mat. Han stjal en gang et kyllingbryst (rått) som han fortærte under senga vår på soverommet !! Merkelig nok ble han ikke sjuk av det......
Vi tar katten med til dyrlegesjekk/vaksiner en gang pr år. Det koster 4-500 kroner. I tillegg gir vi ormekur Banminth et par ganger i året. Den koster en 60-70 kroner for en kur. Sommerhalvåret gir vi også Frontline Vet mot lopper/lus & flått. Husker ikke prisen på det. 2-300 for en pakke med 3-4 porsjoner. Kastrering inkl. ID merking kosta 7-800kroner. Vi har hatt ham hos dyrlege for diverse sksdenbehandling også. Det har kosta rundt en 1000-lapp hver gang....
Det er jo bra du skal ha leilighet i 1 etg. Da er det mye enklere å slippe katten ut og inn. Vår katt mjauer og står på døra når han vil ut og mjauer og banker/skraper på vinduet når han vil inn.... enkelt og greitt...