Sv: Kan noen forklare meg dette?
Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.
Hva definerer du som mye fett, Nerthus?
Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg 200-250 gr fett jeg, dèt syntes jeg var mye, men ned i vekt gikk jeg som bare det 
Siterer Nerthus:"gjelder ikke alle, vi har så forskjellig nivå på inntak"
Det sier meg ikke så mye at du spiste 200-250 gr fett (jeg regner med du mente per dag), annet enn at det er mye fett . Sier ikke noe om proteininntak, aktivitet, BMR eller DITT stoffskifte i sin helhet. Sier heller ikke noe om vektnedgangen skyldtes mye muskeltap eller ei, eller startvekt og oppnådd vekt. Regner med du spiste annet også. Så hvis man regner på det så er 250 gr fett ca 2250 kcal? Så kommer proteinene....La oss si vedkommende ønsker seg ned i 75 kg (en gitt vekt....) og burde ligge på hvertfall 100 gr protein pr dag (gjerne mer), så blir det rundt 500 kcal, Da er vi oppe i 2750 kcal for dagen (+ grønnsaker og salat) og det er langt fra alle som går ned i vekt på dette inntaket.
Så jeg er av den oppfatning at fett er ikke farlig, det er faktisk livsnødvendig, men det inneholder også MYE kcal. Dermed må man nødvendigvis være litt bevisst på fettmengden om man trenger å skjære ned på kcal for å oppnå vektnedgang. Kutter man for mye på proteiner, vel så går det fort utover muskelmasse....og det er vel ikke ønskelig.
Vi er alle forskjellig, derfor gjelder ikke regelen om "å pøse på med fett" for alle
|