Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-11, 23:02   #17
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Kan noen forklare meg dette?

Å gå på et kosthold der man i hovedsak får energi fra proteiner blir etterhvert en ekstrem belastning på nyrene.

Jeg vil si at en moderat linje med kaloriunderskudd er det som virker (kalorier inn, minus kalorier forbrent, bør gå i negativ retning - gjelder på alle dietter)

Om kroppen føler at den er mett og fornøyd så er den en langt mer effektiv fettforbrenner enn om den tror den må spare. Dette har imidlertid ikke så mye med "kunstig" sult skapt av følelsesmessige problemer o.l. Så om man fortsetter å dytte på et lass med kalorier etter at kroppen har fått sitt så bør man kanskje søke råd hos lege/psykolog. Det fine med lavkarbo er i alle fall at man slipper å føle seg underernært/sliten fordi man har spist for lite i forhold til kroppens normale behov.

Det kjennes bedre for meg om kroppen brenner mye fett og jeg inntar litt færre kalorier enn det jeg forbrenner, enn om jeg sultet meg og kroppen kompenserte ved å gå på "sparebluss".

F.eks. synes jeg det er lettere å ha et opptak av kcal som ligger på 1800 eller så, og forbrenne 2300, på et ketolysekosthold, enn å spise 1300 kcal på Grete Roede mens kroppen ikke makter å forbrenne mer enn 1800, om du skjønner

Det er lurt å ikke spare på fettkaloriene de første ukene for å få kroppen til å omstille seg til å bli en god fettforbrenner.

Ellers vil jeg si at en kombinasjon av fet fisk/kjøtt, og grønnsaker som tar opp mye plass, med fiber osv. holder meg mett lenge, fordi det gir god langsom energi og fyller magesekken.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat