Tråd: Hvorfor blog?
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-05, 17:40   #3
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Opprinnelig lagt inn av mofe

Ser at noen av dere har lagt inn innlegg som blog? Hvorfor det? Hvorfor ikke bare "vanlig" forum-tråd?

Blog er noe nytt som kommer til lavkarbo. Det skjer av flere grunner men den viktigste er at det som skrives i bloggen blir mye mer tilgjengelig enn det som skrives i forumet. Flere treff i søkemotorer, og lettere å finne fram - det vil si flere medlemmer og at det glade lavkarbobudskapet når fram til flere.

Jeg har nevnt det flere ganger: Blog skal ikke erstatte personlig dagbok. Bloggen er ikke plassen en skal søke personlig støtte, ikke plassen for å stille korte spørsmål, ikke plassen for poste vekt, legebesøk, eller hva en har spist i løpet av dagen (disse tingene kan inngå - men ikke være formålet med posten). (Dette hører hjemme i Forumet (Min Journal).) Blogkommentarene er ikke plassen for , , osv. Det var hva den ikke er ment til å være.

Bloggen er ment som en plass der en kan dele mer generelle betrakninger, erfaringer og refleksjoner med et større publikum - enn dem som er vant med å tråkle seg igjennom tråder. For eksempel Lises utblåsning om lavkarbo skepsis. Albertines betrakninger om George og tenner var også skrevet på en måte som gjorde dem godt "kvalifisert" for bloggen.

Ting har en tendens til å drukne i forumet... Bloggen skal utfylle forumets svakhet.

Foreløpig heller jeg mot å ta bloggkommentarene ut av forumet, men vi får se hva som skjer