Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-11, 09:32   #23
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen forklare meg dette?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Enig i det. 2250 kcal fra fett er særdeles mye for en som ikke trener masse.Man kan godt ligge litt lavere i prosentandelen fra fett. Jeg har det fint med en mindre ekstrem fordeling, men spiser mer protein enn anbefalt, og kan derfor ikke ligge så høyt på fett uten at kalori-inntaket blir skyhøyt. Jeg er fornøyd med at 50 % kommer fra fett, men jeg ligger høyere på karbo enn ketolysdietten tillater; 16%.

Synes det har blitt et voldsomt kalorifokus her jeg.

Jeg kunne spise 3000-3500 kalorier pr dag og ned i vekt gikk jeg som bare det.

Min teori er at mange av oss kanskje TRENGER så mye for å gi kroppen nok til å rette opp i ubalanser.

Så, å si at ca 2250 kalorier fra fett er særdeles mye for en som ikke trener masse, er totalt feil i mitt tilfelle.

Vi er ulike, å niholde på kaloribegrensninger er for meg en "gammel", og unødvendig, måte å tenke på.

Ligger jeg særlig under 1500 kcal pr dag, går jeg definitivt IKKE ned.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat