Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-11, 11:41   #28
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen forklare meg dette?

Opprinnelig lagt inn av Simba1, her.

Synes det er litt rart at folk lar seg provosere sån av at folk er forskjellig.

Nå ble jeg ikke spesielt provosert da. Men ellers så er det lett å provosere/bli provosert på nettet, når man ikke har kroppspråket å forholde seg til blir gjerne ting oppfattet på en annen måte enn det var ment. Jeg oppfattet ditt innlegg som "dette har jeg holdt på med i 6 år, så da kan jeg dette mye bedre enn deg", men du mente det ikke nødvendigvis på samme måte.

Poenget mitt var ellers bare at jeg synes at kaloritelling har fått et litt vel stort fokus her på forumet, all den til all litteratur jeg har lest så langt om lavkarbo tilsier at man skal glemme kaloritankegangen. Men jeg ser jo samtidig at mitt kaloriinntak har gått ned på lavkarbo kontra tidligere høykarbo, disse usunne karbohydratene i sukker etc. inneholder jo mengder av kalorier. Min største utfordring ligger i å få i meg nok fett, og jeg ser overhode ikke noen fare for at jeg skal få i meg for mye. Men jeg har ingen som helst planer om å begynne å telle kalorier, det har jeg gjort i alt for mange år tidligere uten å lykkes.

Min viktigste lærdom etter å ha begynt på lavkarbo er at man faktisk får et utrolig mye bedre fokus og kontroll på hva man putter i seg, og hvilke virkninger dette har på kroppen. Når denne lærdommen har "satt seg" har man plutselig et helt "verktøysett" å bruke for å korrigere vekt, helse og velvære i det daglige liv. man tar kontroll over sitt eget liv på en helt ny måte, og det føles mye bedre og rettere enn noen "vanlig" slankekur! En ny livsfilosofi, på sett og vis...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat