Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-04, 12:39   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Premium Dark er vel ikke sukkerfri vel ? ...eller kanskje jeg tar feil ??

Jeg spiser 10gram (1 rute) Lindt Excellence 85% (eller eventuelt Lindt Excellent Ghana 70% eller Ecuador 70%) nesten hver dag. Men så har jeg aldri hatt direkte sukkerhunger heller. For meg er det en slags medisin/belønning. Jeg har ofte gått lange perioder uten å spise noen som helst form for sjokolade, det går helt greitt. Har ikke merket noen negativ effekt ved å spise mine 10 gram heller. For de som har sukkerhunger er det ofte problem å stoppe ved 1 rute.... Da kan en liten bit være starten på en gedigen sprekk. Det er jo ikke så lurt.

Jeg mener man bør ligge unna sjokolade og kusntig søtstoff til kroppen har kvittet seg med karbogifta og stabilisert seg med et lavkabro kosthold. Så kan man heller plusse på forskjellinge ting etterhvert. Da ser man klart hva en tåler/ikke tåler. Det er veldig mange som ikke tåler søtstoffet maltitol bl.a som finnes i DeBrons produkter (og Atkins sine).

Lindberg'ere har vel litt friere tøyler tenker jeg....men renseprosessen er vel viktig der og ?