Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-11, 17:22   #43
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen forklare meg dette?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Å si at kaloriintak er avgjørende for vektnedgang er i beste fall feilinformasjon. Det viktigste er hvor kaloriene kommer i fra.
Forøvrig er kalori en unøyaktig og dårlig måleenhet.

Nok en gang Carisma, det gjelder ikke for alle. Alle er vi forskjellige og kroppen er ikke en vanlig forbrenningsmotor som virker likt for oss alle.

Når det er sagt så er det viktig at nybegynnere holder seg til en filosofi (f.eks ketolyse med passe nok fett) i minimum 3 mnd vil jeg si, dersom man opplever stagnasjon i vekta kan man begynne å se på partystoppere som f.eks kan være for mye mat - eller for mye kcal om man vil

Jeg går ikke ned i vekt selv med en perfekt 75-20-5 fordeling med "lovlig" ren mat dersom jeg "pøser på". Du sier at dette skal regulere seg selv etter en stund, vel hos meg har det ikke regulert seg, selv etter 2 år på lavkarbo. Jeg blir ikke stappmett selv om jeg spiser store mengder fett i et måltid og må derfor veie og telle for å ha sjans til å få vekten nedover. Jeg gikk på Skaldeman 50+ (eller fakir om man vil) i 2 mnd og vekta gikk oppover, selv om "alle" sier at det er umulig.

I de aller fleste bøkene jeg har lest (Ketolyse, Skaldeman, Kostdoktor'n, Hexeberg, Lutz m.fl) nevnes det opp til flere ganger at for mye mat/energi/kcal kan stoppe vektnedgang selv om kh-mengden holdes lav (og man spiser riktig) og at det er noe man må være obs på når vekten stagnerer.

MEN det skal presiseres nok en gang at nybegynnere skal overhodet ikke fokusere på kcal kun på riktig mat med riktig fordeling og nok fett må til, men ikke ubegrensede mengder allikevel.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat