Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 08:02   #49
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen forklare meg dette?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det er neiggu ikke lett når så mange her på forumet predikerer at man må passe på kaloriene...

Det er ingen som prediker at man må passe på kaloriene, de som passer på kcal inntaket gjør det basert på egne erfaringer. Husk at dette er et brukerstyrt forum og de aller fleste er kun eksperter på eget kosthold og egne erfaringer med vektnedgang. Det faktisk veldig viktig å lese seg opp på relevant litteratur selv og få sine egne erfaringer som amn kan dele og ikke bare stole blindt på et forum. Kunnskap er makt!!!

De gangene det er snakk om å passe på kcal er det som oftest for personer som sliter med å gå ned i vekt (for mye mat er en såkalla partystopper) og da kan mindre mat være en løsning, men som sagt det gjelder ikke for en nybegynner, som jeg har forstått du er

Ser du skriver at kostholdsfilosofien din er fritt etter Hexeberg? Det vil vel si at du kanskje ikke har lest Hexeberg så nøye og ikke følger hennes opplegg slavisk? Det er ofte en feil som nybegynnere begår at de driver på med egenkomponerte opplegg uten å helt forstå prinsippene i et lavkarboregime (evt ketogenkost) og dermed kan det bli både for mye og for lite av f.eks fett og grønnsaker (man må ha nok av de også nemlig). Dersom du er nybegynner les Hexeberg og følg hennes anbefalinger slavisk til du begynner å føle deg trygg på kosten og prinsippene.

Når alt det er sagt ser jeg jo at tråden har sporet litt av ifht hva TS spurt om i begynnelsen, men det har nå vært en interessant debatt, uten alt for mange krasse innspill

Til TS, jeg tror du har fått svar på hvorfor du trenger økt mengde fett på bekostning av minket mengde karber?? Hvis du fremdels føler du trenger bedre svar forslår jeg at du får tak i lavkarbobøker på f.eks biblioteket og leser deg opp. Begynne gjerne med Hexeberg, siden det er din filosofi. Har du allerede lest den, les igjen

Lykke til

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat