Sv: Sprukken blindtarm og skyhøy CRP
Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.
Med sprukken blindtarm er naturligvis CRP skyhøy, går ut ifra at han er satt på antibiotika. Uansett vil jeg nok tro at de på sykehuset vet mer om dette enn tilfeldige nettmennesker, men informasjon må du naturligvis bare insistere på å få. Lykke til.
Vet du hva, jeg syns dette er en veldig, veldig trist holdning.
1) "Tilfeldige nettmennesker" kan ha grunnleggende informasjon om mye rart. Dette fordi man ikke aner noe om verken bakgrunn eller interesseområdet til "tilfeldige nettmennesker".
2) Å jobbe i helsevesenet er ikke ensbetydende på at man vet alt og det mye bedre enn den vanlige mannen i gata. Jeg blir ekstremt irritert av den forhelligelsen av helsepersonell. Mer enn en gang viser det seg jo at dette er bare den vanlige mannen i gata med en en medikamenteksamen.
For å ha gode kunnskaper om noe må man ha interesse for det. For å bli en god lege er det faktisk en del kriterier utenom selve medisinstudiet og de eksamene som legges av der som må fylles opp. F.eks må man ha evne til å kikke utenfor læreboka, se sammenhenger, se pasienten som HELHET, empati, fortåelse og respekt for at pasienten er den som vet aller aller best hva som er galt i kroppen og at legen bare er ett verktøy for å stille rett diagnose.
Medisinsk eksamen gjør deg ikke til gud, til en allviter over all helsekunnskap i verden. Faktisk finnes det mennesker uten denne eksamen som har gode fysiologiske og anatomiske kunnskaper, kunnskaper som overgår enkelte legers kunnskaper. At noen velger å legge all sin lit, tro og håp i hendene på en person bare fordi vedkommende kalles lege er ganske håpløst spør du meg.
|