For raskt ned i vekt?
Har slått fra meg karbo- og kaloritelling, og over til å spise meg passe mett på god og variert lavkarbomat. Tipper jeg ligger på 30-50g karbo om dagen - men kalorier aner jeg ikke. Plutselig har jeg begynt å rase ned i vekt. Før var jeg sjeleglad for å gå ned 200g på ei uke, eller bare for å ikke gå OPP, i det siste har jeg gått ned 400g til nærmere 1 kilo i uka. Er ikke det veldig mye når man ikke er overvektig? For å være ærlig har jeg ikke så mye å ta av nå lenger, annet enn noen få "pyntekilo", eller hva det var de ble kalt.
Spiser lavkarbo først og fremst fordi jeg trives med det og har tro på at det er det beste for kroppen, og håper det blir mer som en "bivirkning" å eventuelt gå ned noen få kilo.. Så på den måten er jeg jo glad for å bli kvitt dem, men lurer på om det er bra å gå ned så raskt da. Kan det bety at kroppen min tærer på muskelmassen også? Eller at jeg kommer til å ende opp i "sparebluss" fordi jeg spiser for lite? Eller rett og slett at kroppen ikke ser behov for å spare på disse pyntekiloene? Klarer altså å spise mer hvis jeg burde, tenkte bare jeg skulle teste ut denne teorien om at kroppen regulerer sult og matbehov av seg selv på lavkarbo hvis man slutter å fokusere så mye på mat og spising. Men vet jo at det ikke stemmer for alle nødvendigvis.. Håper noen har innspill å komme med 
|