Sv: Fotballfruens bounty
Opprinnelig lagt inn av Happy girl, her.
Kan man oppbevare de i fryseren fra nu og fram til jul?
Hadde tenkt og lage en kjempe porsjon sånn at jeg kunne gi litt vekk i små esker til jul 
Men jeg har ikke kokt fløten og det var jo kansje feil siden de skal oppbevares så lenge?
Det er samme oppskrift som den jeg har i kokeboken "bakeglede uten sukker" så nok derfra hun har oppskriften 
Tipper disse har samme holdbarhet som trøfler, og jeg ville absolutt ikke latt de være hverken i romtemperatur eller i kjøleskap i over en måned (kanskje 2-3 uker i kjøleskap om fløten hadde vært kokt)
Om sjokoladetrekket tåler 1 mnd i fryseren (her vet nok andre bedre enn meg, sjokoladetrekk blir ofte preget av kondens her i mitt kjøleskap) men alt i alt er nok dette det beste. Smaken tror jeg ikke blir forringet, med mindre du ikke har vasket/avkondensert fryseren på en stund, frysesmak setter seg uendelig mye lettere i fet enn i mager mat. Evt. smak på en sjokolade noen dager før du skal levere gavene for å være trygg?
Litt uklart om du faktisk har laget opp konfekten eller ikke, siden du skrev "hadde tenkt" - men om du hadde utsatt konfektlagingen for holdbarhetens skyld, er nok ikke det så dumt.
P.s. så fin gave!
|