Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-11, 13:12   #7
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er hvetemel fy-fy samme hva?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg skal snart spise kalkun med saus. I den sausen er det 5 ss hvetemel. Det er på 13 dl, så det er jo ikke mye. Men er det feil å spise hvetemel selv i små mengder når man følger ketolysekuren? Noen som vet?

Evt. noen forslag til hva man kan bytte ut hvetemelet med?
Er det noen smaksforskjell? Vil de andre gjestene kjenne forskjell?

Ps, lurer på å spise noen poteter og potetgull... Kommer det til å ødelegge mye for kuren tror dere?

Setter pris på svar

Næh, overhode ikke ødeleggende. Ikke for ett engangstifelle. Med godt med protein fra kalkunen og grønnsaker + litt fett så balanserer du ut hele måltidet sånn at det ikke blir "skadelig" med den lille mengden hvetemel.

Om du absolutt vil spise potet så vil jeg råde deg til å spise poteter som er kokt, avkjølt og oppvarma igjen (jada, krever ekstra arbeid). Poteter som er kokt har en GI på rundt 80, mens kokte, oppvarma poteter har en GI på rundt 20 (ikke heeelt eksakte tall, men nært)

Potetgull kan du ikke gjøre sunn uansett hva du gjør, men om du vil spise det, go for it Du kan lage "potet"gull selv da, enten av ost, jordskokk eller squash.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat