Sv: Går jo bare opp!
Hvis du bare har 5 kilo å "ta av", er det ikke sikkert Ketolyse nødvendigvis er det rette for deg. Jeg trivdes også greit i ketose, men gikk ikke ned annet enn vannvekt selv om jeg fulgte alle reglene. Har nylig funnet ut at jeg går ned MYE raskere på litt mer moderat lavkarbo. Ikke 100-150g, men ca. 30-50 gram. Noen dager mindre og noen dager mer, men det er ihvertfall ikke tvil om at for MIN del er både kropp og sinn mye mer samarbeidsvillig når jeg ikke fanatisk teller fett og karbo. Etter hva jeg har lest, er det ganske vanlig at Ketolyse og andre ketosedietter ikke fører til særlig mye vektnedgang hos de som ikke er spesielt overvektige i utgangspunktet. Jeg er også normalvektig, altså.
Det er også en mulighet at kroppsammensetningen din blir bedre selv om du ikke går ned i vekt, særlig hvis du trener. Mer muskler og mindre fett, selv om vekta sier det samme som før. Hvis du orker å styre med målebånd kan det jo være en ide å måle om det skjer noen endringer på "problemområdene", eller kjøpe deg en bukse som er akkurat litt for trang og "måle" etter hvor godt den sitter? 
|