Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-11, 16:12   #13
L@dy jojo
Medlem

L@dy jojo sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 53
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Litt om meg:

Dame på 39år, jeg har pcos og har hatt det mer eller mindre hele livet og alle symptomer som følger denne "sykdommen", men fikk diagnosen da jeg var ca 25år. I tillegg har jeg en kronisk betennelse i kroppen som ikke er ferdig utredet, foreløpig har jeg diagnosen ulceriøs prokitt (skrives slik?) blir utredet for Lupus. Denne betennelsen kom snikende på meg for tre år siden.

Jeg veier 81,2 kg nå (veide ca 89 da jeg begynte) og vil ned til 67kg men blir også fornøyd om jeg kommer ned til 70

Etter å ha gått på sterke kortisontabletter på vinterhalvåret de siste tre årene, så har jeg mistet masse muskelmasse og kroppen føles som en stor slapp fettklump .

Da jeg fikk diagnosen pcos var jeg ikke overvektig, fikk heller ingen særlig informasjon ang dette, annet enn at jeg ikke kunne få barn. Jeg må innrømme at jeg ikke har sjenket denne sykdommen mange tanker (jeg burde selvsagt ha lest meg opp på denne den gang,,,grrrr). Etter å ha lest litt om pcos her inne begynner jeg å lure om dette er "roten" til alle mine helseproblemer .
Det er utrolig deilig å lese om andre som sliter med nøyaktig de samme tingene som jeg har opp igjennom årene, endelig en bekreftelse på hvorfor ting har vert som de har vert.
Jeg skulle ønske at legen min kunne ha informert meg litt mer den gang da jeg enda ikke hadde noen kronisk betennelsestilstand i kroppen, da kunne jeg ha gjort noe før jeg ble så dårlig!! Men men, får ikke gjort noe med det nå, annet enn å endre på ting fra nå av og gjøre det beste ut av ting.

Ble veldig mye dette , da vet dere litt hvem jeg er

L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat