Tråd: Høykarbo
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-11, 01:47   #28
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Høykarbo

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Har man gode vaner er ingenting bedre enn det. Om man ikke klarer å gjennomføre faste måltider og å beholde jevnt blodsukker, så kanskje man finner på noe slikt du sier. Jeg mener at kroppen liker moderasjon og rutiner på søvn, mat, aktivitet og hvile for å unngå stress. Både sult og overmetthet er stressende, det samme er høyt blodsukker, for lite søvn... trodde dette var innlysende.

Såklart er lite søvn, sult, overspising, høyt blodsukker osv. usunt hvis det forekommer oftere enn hva man kan kalle unntaksmessig.. En frisk kropp vil nok takle disse unntakene helt fint da!

Jeg snakket vel mer om varierte vaner enn nødvendigvis DÅRLIGE vaner. At noen mener det ikke nødvendigvis er hensiktsmessig å ete og trene etter faste rutiner og faste mengder. Er uansett balansen av innkommende og utgående energi over tid som er viktigere enn å ete 2000 kalorier og 20 gram karbo hver dag, trene etter samme plan hver mandag, onsdag og fredag, osv. etter punkt og prikke måned etter måned.. Om du spiser 1500 kalorier en dag, og 2500 kalorier dagen etter, og trener ekstra hardt på mandag og slapper av på onsdag istedet, "skeier ut" med karbo en dag nå og da, osv. så har det neppe store konsekvenser for hverken vekt eller helse, akkurat. En frisk kropp er faktisk laget for å takle slike variasjoner, og noen mener det kanskje kan være en fordel å "utfordre" kroppen på den måten hvis man er ute etter framgang..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat