Tråd: Høykarbo
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-11, 12:14   #29
Simba1
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Simba1 er ny på veien

Sv: Høykarbo

Med fare for å bli halshugget her inne, så tror jeg kroppen har godt av variasjon. Det er noen kostholdsfilosofier jeg synes er spennende......deriblandt 80-10-10(det er her halshuggingen kommer inn i bildet). Betyr ikke at jeg har noe negativt å si om lavkarbo, det er jo det jeg sverger til nå. Men teorier rundt ulik kost til ulike årstider er interessant. Vi hadde jo ikke tilgang til de samme matvarene året rundt før. Hvis vi snakker steinalderkost, så spiste jo ikke de heller det samme om sommeren som om viteren? Filosofier rundt dette med å ikke spise fett og , mens karbohydrater og proteiner går greit, er jo også logisk hvis man tenker på hvordan tilgangen var en gang i tiden. Men jeg snakker selvfølgelig fremdeles om reine matvarer, som frukt, bær, grønnsaker og røtter. Hvis jeg hadde noen sauer, så ville jeg latt de beite sommerhalvåret, og gjøre seg feit og god, mens jeg jeg ville tatt for meg av de "matvarene" naturen bydde på. Når sauene var god og feit, og lammene var kommet.....og naturen ikke bydde på så mye av de karbohydratrike sakene lenger, så måtte sauene til pers.......man ville jo ikke slaktet sauene på våren

Så jeg er åpen for andre teorier, og lurer på om 80-10-10 er noe jeg kommer til å forsøke en periode til sommeren. Vil ikke avfeie det før jeg har forsøkt. Men enn så lenge tar jeg vekttapet med lavkarbo. Det er jo tross alt vinter, så det ville ikke vært særlig med frukt og bær å oppdrive på denne tiden ANYWAY

Legger hodet på stabben, klar til hugging

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat