Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-05, 14:04   #16
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Sitat:

Men jeg får ikke bra fôr på Rema eller Bunnpris altså? Må jeg bestille på nett?

Dyrebutikker selger merker med bra for, litt forskjellig ut fra hvilke kjeder de er i.. Ellers har alle dyrleger og dyreklinikker.. det er der man får kjøpe foret Hill's som Nille snakker om..

Sitat:

Men hvorfor skulle katten bli syk av kylling? Den er jo rovdyr og liker vel litt rått kjøtt av og til. (eller tenkte du på div. støv o.l. under senga?)

Er litt enig med deg.. men når dyrene har kun spist en type for hele livet kan de de få forbigående mavebesver med å plutselig spise noe annet.. Hvis en skal bytte fôr til ett dyr.. det gjelder også fra merke til merke.. så er det best å ta det gradvis.. slik at maven får regulert seg..
Nå har jeg mest kjennskap til hund jeg da men....Det er en god del som har begynt å fore dyrene sine med BARF.. dvs.. naturlig for som rått kjøtt, rå fisk, egg osv samtidig som man tilsetter kosttilskudd i form av mineraler/vitaminer og fettsyrer.. det er jo dette som er naturlig for dyrene.. Men det er veldig mye arbeid og søl med å holde på sånn..

Sitat:

Hva i all verden hvilken behandling er "sksden"?

Tror nille mener skader... de kan fort koste 1000,- kr.. Dyrlege er ikke billig..
når jeg hadde hunden min til utredning.. ble tatt blodprøver og rønken måtte jeg ut med 5000,- gla jeg hadde forsikring så jeg slapp unna med 1000,- i egenandel..

Jeg har alltid vært mest hundemenneske, men siden vi måtte avlive hunden vår i sommer og dattra mi har allergi mot hund så skal vi nå få oss katt.. vi bor på gård, svigers har en kastrert hannkatt men det ble så tomt og stille i huset etter hunden, savner ett pelsvesen å kose med.

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat