Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-11, 13:02   #10
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Hva skjer med vekten min?

Det funker ikke fordi hjernen din mener du er passelig som du er nå, og justerer energibruken deretter. Hvis du har for mye fett på kroppen (det kan du se i speilen) så kan du logisk anta at det ikke kommer til å hjelpe å være i ketose.

Du kan derimot dra fordeler av å fortsette og være i ketose samtidig som du endrer måten du spiser på. Det er to måter (minst) jeg kan se for å bryte den sirkelen.

a) stort kcaloriunderskudd - funker hvis det er stort nok, men du kommer til å blåse opp igjen den dagen viljestyrken svikter
b) få hjernen din til å lese av signalene fra kroppen din slik at den justerer opp energibruken. (typisk høyere kroppstemperatur)

Hvis du går for alternativ a så får du finne ut av det selv (og lykke til med å motarbeide kroppen) - alternativ B kan du lese mer om her:
* Leptin reset
* Leptin reset - how does it work
* Leptin reset - FAQ

edit: jeg vet ikke om du er leptin-sensitiv eller ei, men HVIS du føler du gjør alt riktig så kan du jo like gjerne prøve og se om det funker for deg.