Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-11, 13:44   #15
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Tagatose - for godt til å være sant?

Man kan ikke slå fast noe som helst ved at et molekyl likner på et annet, de kan godt ha helt forskjellige egenskaper, og de kan samtidig ha egenskaper som minner veldig om hverandre. (Eller ikke.)

Man kan ikke sitte og gjette seg til slikt, man bør ha en solid utdannelse for å uttale seg, eller oppsøke kunnskap fra biokjemikere, farmasøyter osv.

Visste du at transfett og vanlig mettet fett også er "nesten" identiske?

Noen ganger er det slik at stereokjemi er det avgjørende for at et molekyl virker som et vitamin, hormon e.l. og det andre virker slett ikke i det hele tatt. Akkurat som når du prøver å ta på en venstrehanske på høyrehånda.

Forøvrig har jeg ikke peiling på tagtose og har ikke tenkt å uttale meg om noe, i alle fall før jeg har undersøkt mange kilder. Kanskje folk som ikke tåler fruktose har problemer med det, (det høres jo slik ut mtp. det studiet du viser til) og det trenger i så fall ikke å settes i sammenheng med hvordan det påvirker blodsukker, som jo er en helt annen sak for seg selv.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat