Sv: Hva skjer med vekten min?
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Et lite note - det er nok ikke manglende kroppsfett som gjør at kostendringene ikke virker. Fordi det ER fett å ta av. Om man - som meg - er 170 høy, 63 kg og har 25% kroppsfett så er det faktisk 13,25kg fett å ta av. Det er (gange med 9 kcal pr gram) 119 250 kalorier å ta av - noe tilsvarende 45-47 dagers forbruk. (Selv om det å skrape fettet SÅ mye ville være skadelig og dermed kun er egnet som teoretisk øvelse. Kvinner bør ikke sikte så langnoe særlig under 20-tallet på fettprosent i praksis. )
Men kroppen trenger ikke å være samarbeidsvillig selv om det er "nok" å ta av. Det er forferdelig mange faktorer som spiller inn. Og som andre har sagt - jo større overvekt, jo flere går det relativt lett for. Jo mindre overvekt, jo vanskeligere er kiloene å ha med å gjøre... generelt sagt.
I tillegg så har kroppen din - fra sitt ståsted - vært utsatt for ketolyse før. Nå har den "lært". Jeg har dessverre ingen enkle løsninger på problemet ditt... bare en del forklaringsmodeller.
Leptin reset og påfølgende paleoinspirerte mat kan være en ide. Men det krever at du er 100% motivert, for det er ingen lettvindt vei.
Takk for svar Hva går paleoinspirert mat ut på? Jeg er virkelig 100% motivert, så klarer meg som regel fint uansett hvor strengt noe måtte føles 

|