Sv: Øk karboinntak og få nedgang
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Ja, jeg har opplevd det da jeg var overvektig også, men da fornektet jeg det liksom, fordi man var så fokusert på antall gram kh osv. Både her inne og i artikler på nett, i de bøker jeg leste var fokuset på antall kh under et visst nivå.
Derfor overså jeg muligheten for at det kan finnes en nedre grense for når man får en optimal vektnedgang.
Klabert, jeg gikk jo ned på lavt antall gram kh også, men den nedgangen doblet seg når jeg inntok mer kh, men jeg tok ikke hensyn til dette fordi jeg fulgte et fast program....hadde jeg heller observert og lyttet til kroppen kunne jeg kanskje gått ned raskere?
Er man overvektig, så er min oppfatning og erfaring at da går man ned over tid så lenge man reduserer antall gr kh i sitt kosthold.
Men for de som skal bli kvitt de siste kiloene og har opplevd stillstand i lengre tid (jeg stod stille i 1 mnd), så kan det være verdt å prøve å øke kh dosen pr dag med kanskje 10-20-30 gram over en 3 ukers periode?
Har følelsen av at det er dette mange erfarer. Har man mye som skal bort, er det mest effektivt å ligge lavt og jevt i kh. Når man begynner å krangle med de siste få kiloene, må man endre på "normalkosten". Dvs, kankje øke kh, minske på kalorier, kutte ut søtning, melkeprodukter etc.
Vi er jo alle forskjellige, så hva som må til her er selvfølgelig individuelt.