Sv: Går jo bare opp!
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Du skriver du kun spiser de lovlige matvarene, men hva med det proteinpulveret (og fløten)?Proteinpulver kan være svært lett fordøyelig og øke blodsukkeret mer enn vi ønsker.Særlig whey. Jeg ville droppa de og spist noe annet. Det er grønnsaker, ikke fløte, som skal fylle karbo-kvoten. Rå grønnsaker har lavest GI.
Jeg kan gjerne kutte litt på fløten, ja.. Har vel gjerne et inntak av 0.5 dl om dagen. Proteinpulveret er et isolat men 0 karber og 0 fett, så burde vel ikke ha så mye effekt på blodsukkeret? Med mindre jeg har misforstått da..
Rå grønnsaker er et godt poeng. Den skal jeg ta med om bord og bli flinkere med. Spiser som oftest et salatmåltid og et grønnsaksmåltid (stekt eller kokt) om dagen, så kan gjerne prøve litt koking og steking 
Simba1: Har ikke sjekka fettprosenten, nei.. Har en meget usofistikert vekt som finner på en forskjellig fettprosent hver dag (alt fra 30 til 16 i løpet av to dager ). Målebånd har jeg brukt, men har desverre ikke registrert noe nedgang der... enda! Men det kommer nok! Jeg gir i allefall ikke opp uten kamp 
|