Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?
Okei, hvis jeg nå tar av meg lavkarbo-hatten og tar på meg ammehjelper-hatten (fra for 28 år siden...)så vil jeg si det vi sa den gang: "Alle" - med fryktelig få unntak - tar av i forbindelse med amming, men noen tar av underveis, mens de ammer, og noen tar først av etter at de er sluttet å amme. Det var i alle fall det alle våre undersøklelser viste den gangen. Om noe annet viser noe annet nå, vet jeg ikke.
Det jeg i alle fall mener veldig sterkt, er at det er ikke så viktig om du går raskt ned med det første - det kan komme sånn litt etter en stund. Men jeg mener at det i de fleste tilfeller VIL komme - om man da ikke ødelegger seg selv med å spise sånn totalt borti natta feil. Dette er uansett tiden til å legge om kostholdet til noe som virkelig er sunt - altså ikke det der lavfett-hysteriet.
Uttrykket "Kost i balanse" sprenger seg frem... Jeg er ikke selv Lindbergh'er, men det er jo tross alt et kosthold som alle kan følge - uansett om man ønsker å gå ned eller bare vil spise sunt!
Så du kan i alle fall trygt følge det. Om du senere finner ut at det må sterkere skyts til, kan du vel se mer på Atkins da.
Lykke til! Det er så fantastisk at så mange unge mødre ammer nå - det sloss vi veldig for den gangen for mange-og.tjue år siden, så det er helt vidunderlig at dere unge gjør det uten å blunke nå! For det er jo sånn det SKAL være!