Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-11, 20:19   #5
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

I teorien skal det ikke ha så mye å si hvor karbene kommer fra, så lenge de er greit fordelt gjennom dagen og "innpakket" i fett og protein som de skal være.. Men mange som opplever vektstopp hvis de spiser for mye melkeprodukter, lavkarbobrød og lavkarbogodis, eller hvor det er du får de karbene dine fra. Ned 1 kilo i uka er jo bra da, men prøv å få i deg litt grønnsaker uansett

Å øke på karbene er ikke farlig så lenge du øker litt og litt (legg på 5-10g daglig per uke, f.eks.), da ser du hvor mye kroppen tåler før vekta går oppover, og sult- og "må ha"-følelsen kommer tilbake.. Å gå rett fra lavkarbo til høykarbo derimot, vil en sannsynligvis gå opp i vekt hvis man ikke passer veldig godt på og har selvdisiplin fra en annen verden. Er nok vel så mange som opplever større nedgang med litt mer karber når en kommer litt ned i vekt, som de som opplever vektoppgang.

Etter jeg økte på karbene fra 20g til ca det dobbelte, har jeg faktisk opplevd større vektnedgang, men vet at jeg hvis jeg øker veldig mye mer kommer vekta til å stoppe opp og den ubehagelige, falske sultfølelsen jeg får av karber kommer tilbake. Derfor er planen å holde meg på dette nivået livet ut, med mer rom for utskeielser når jeg når målvekta

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat