Sv: Erfaringer med periodisk faste
Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.
Så lenge du benytter argumentet om å tjene penger, så gjør du et forsøk på å svekke troverdigheten til den som omtales jo. Å generalisere en hel gruppe er heller ikke særlig fruktbart.
Det var ikke et argument i det hele tatt, men en opplysning. Å si at kroppsbyggermiljøet er over gjennomsnittlig befengt med doping er vel ikke å generalisere i det hele tatt. Pr idag er det ikke mulig å hevde seg i denne "sporten" uten ulovlige midler.
Men selv sier de jo at de alltid har vært rene, men nekter likevel å la seg teste. Kroppsbyggermiljøet er pr idag en av få som ikke gjennomfører systematiske dopingkontroller av sine idrettsutøvere.... Amerikansk fotball likeså...
Dette betyr jo selvsagt ikke at du bruker ulovlige midler, det sier jeg ikke. Men tar du en dopingtest før, under og etter konkurranser i bodybuilding så håper jeg du ikke er så blåøyd at du mener de er rene?
Jeg har selv veldig mange venner innenfor kroppsbyggermiljøet, noen også på nasjonalt høyt nivå. Alle 4 jeg gikk i klasse med gjennom barne, ungdom og videregående skole har dopet seg før og under konkurranse. Hvorfor? Jo som de sa selv, skal de hevde seg så må de det, dessuten blir de jo ikke tatt fordi det er ikke kontroller i dette miljøet....
Btw, 2 av disse er nå døde, tok sitt eget liv pga år med anabole. Begge dømt for vold mot kone, barn og samboer.
2 andre klarte komme seg ut av miljøet, har i dag temmelig ok liv hvor de trener for seg selv. Fremdeles svære, men ikke fullt så brune og stappfulle av anabole....De to siste har også hatt problemer med vold, aggresjon og abnormal atferd, men har skikket selv nå...
Tror jammen ikke jeg generaliserer så fælt allikevel jeg du 
|