Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-11, 09:29   #49
ToreH
Gjest

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Jeg nevnte Berkhan som en kildehenvisning angående det å trene på tom mage. Du har vridd dette over til å bli en diskusjon om kroppsbyggere og doping. Du har tatt det jeg skrev helt ut av sin sammenheng og diskuterer noe helt annet enn det som var saken.

Er du enig i at det at man tjener penger på noe ikke er et argument for hvor troverdig argumentene er?

Vi avslutter dette nå, vi er nok begge mer eller mindre enige om at trening på tom mage er hverken usunt eller skadelig for visse typer trening.
Når det gjelder det å tjene penger på et konsept kan si noe om hvor troverdig argumentene er, så er vi ikke nødvendigvis helt enige. Dette har med kildekritikk å gjøre og å kunne se helheten i en påstand.

Jeg mener ikke å skape misnøye her inne, men min opplevelse av mange her inne er at de generelt er flinke til å henvise til artikler på nett, men evner ikke å utøve nevneverdig kildekritisk blikk ift den eller de som har skrevet artikkelen.

Betalingsforskning er et stort problem for troverdigheten til forskningen og kan i mange tilfeller gjøre resultatene lite valide, nettopp fordi de er enten lønnet eller betalt for å gjøre det de gjør.

Men siden du enten er på vei med din BA og master på sikt så vet jo du dette bedre enn andre vil jeg tro. Hele din oppgave står og faller på kildekritikk du klarer gjøre rede for i oppgaven (regner med det er deg som driver din egen blogg?)

Svar med sitat