Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-11, 10:40   #44
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kålrabistappe er høy på GI, men det er ikke akkurat synderlig utskeielse og en må jo ikke spise så himla mye av det akkurat. Om du holder deg til en slik plan, Lillemy, går du ut av julens prøvelser med glans Om man faller for sukkerholdige ting er det noe helt annet, synes jeg. Og akkurat det er lett å unngå siden man har sukrin etc. - forbredelser og planlegging kan avgjøre om julen blir vellykket eller mislykket i slankeøyemed, tenker jeg.

Nå er ikke jeg så opptatt GI, dessuten spises denne sammen med feit mat og da blir ikke total GI'en noe særlig høy. Og joda jeg spiser MYE kålrabistappe for det er så godt, men den har også mye fløte/smør så GI-totalen er ikke så høy for de som følger med på det.

Denne planen har jeg fulgt flere juler på rad og har ingen problemer med det. Hverken i julen eller andre ganger, ville bare opplyse andre om hvordan det kan gjøres. Og planlegging, som du også skriver Yrla, er nøkkelen til suksess ikke bare til jul, men hele året. Å legge om til lavkarbo krever en del planlegging, målig og veiing til og begynne med for å ikke gå i diverse feller. Men etterhvert faller det seg helt naturlig hva man kan/ikke kan spise og i hvilke mengder og det er ingen sak å velge riktig.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat