Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-11, 21:22   #8
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Folsyre og vitamin tilskudd for prøvere

Opprinnelig lagt inn av dunia, her.

takk skal dere ha, men hva med andre vitaminer og minraler, jeg har hørt at de som går på ketolyse må ha vitamintilskudd, gjelder det bare ketolyse, eller lchf generelt?

Jeg vil vel si at de fleste av oss - også de som går på høykarbo - har godt av noe tilskudd. Det er ikke noe de fleste norske leger er enig i. De er stort sett fornøyd om man ligger innenfor "normalverdiene" (som egentlig bare betyr at man har det gjennomsnittlig like ille som alle andre... Satt på spissen.)
Det som gjelder ved ethvert kostskifte er at det kan bli ensidig i starten og at det kan avdekke ubalanser. Og det gjelder selvfølgelig mer jo mer restriktivt kostholdet er. Magnesium er spesielt for lavkarbere siden at det finnes mest i korn og frø. Om man er veldig rigid på karbohydrater (og dermed unngår frø og nøtter i tillegg til helkorn) så er det stor sannsynlighet for at man vil oppleve en grad av magnesiummangel. Det finner du mye om dersom du tar et søk på forumet.