Ramlet ut av ketose - hvorfor tror du?
Hei! Helt ny her, så bær over med evt. nybegynnerfeil, etc...
Har spist lavkarbo i omtrent en måned nå, og trives godt med det. Kjøpte stix forrige uke for å teste om jeg var i ketose, og det var jeg absolutt. I helgen var jeg på julebord, og ramlet selvfølgelig ut, ikke noe å lure på der. Var derfor fornøyd når jeg i går kveld sjekket og så at jeg var tilbake i ketose. MEN, nå i dag er jeg plutselig ikke det igjen. Ingen krise overhodet, kommer nok raskt inn igjen, er bare nysgjerrig på å finne ut hva jeg har spist som åpenbart har vært litt "feil". Kan jo være greit å vite.
Spørsmålet er om det er mest sannsynlig at det er noe fra middagen i går kveld (hadde utslag på stix ca 4 timer etter dette måltidet), eller frokosten i dag (hadde ikke utslag på stix nå ca 6 timer etter dette.) Hvor lang tid tar det egentlig fra man spiser noe "feil", til dette gir utslag på stix og kroppen detter ut av ketose?
Må bare gjenta at jeg ikke ser noe dramatikk i dette, og er ikke alt for opptatt av disse stixene, ønsker bare å bedre lære kroppen min å kjenne iforhold til hva jeg bør holde meg unna på denne dietten. 
|