Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-11, 17:22   #10
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ramlet ut av ketose - hvorfor tror du?

En ting til - har sett litt på frokosten din. Hvis jeg var deg ville jeg regnet litt på karboinnholdet ditt, den inneholder ganske mye. Næringsinnholdet i egg varierer litt, men si det er 1 gr. der, i melk er det 4,6 gr. pr. del. Du oppgir ikke hvor mye fløte du har i eggerøren, men si det er en halv dl., så utgjør det omtrent 1,5 gr. Du har også litt i kaffen din, da kommer du kanskje opp i en dl. til sammen, altså 2,9 gr. Fedonbrødet inneholder så mye som 18,2 gr. pr. 100, en brødskiver veier vel gjerne mellom 30 og 50 gr., så i beste fall får du i deg rundt 6 gr. der og.

Totalt har du da kommet opp i 14,5 gr. karbohydrater, og da har jeg ikke regnet med majones, tomat og agurk! Det er ganske så mye karbohydrater bare i en frokost. Nå skriver du forsåvidt ikke hvor mange karber du prøver å holde deg innenfor pr. dag, men om denne frokosten er representativ, kan det være du må jobbe deg litt nedover for å holde deg i ketose, noen må være under 15 gr. pr. dag, mens andre kan spise rundt 50-60 gr. pr. dag.